sobota, 29 grudnia 2012

Zapowiedzi na styczeń

Jako że jestem leniem, dziś, zamiast opinii, pokażę premiery książek zapowiedzianych na styczeń. Początek roku obfituje w wiele ciekawych nowości; są antyutopie, s-f, paranormalne romansidła, młodzieżówki, obyczajówki i bór wie co jeszcze. W dzisiejszym poście wymienię tylko te zapowiedzi, które najbardziej mnie interesują.

"PLL 10. Bezlitosne" - Sara Shepard

NIGDY MNIE NIE ZNAJDZIECIE.
A.
Wspomnienie o Tabicie wciąż prześladuje Emily, Arię, Spencer i Hannę. Tajemniczy nadawca SMS-ów w każdej chwili może zdradzić ich sekret. Dziewczyny jednoczą siły w walce z niewidzialnym wrogiem, ale i tak wpadają w zastawiane przez niego pułapki.
Czy tym razem prawda wyjdzie na jaw?

 Premiera: 09. 01. 2013

Na stronie empik.com w przedsprzedaży można nabyć "PLL 10" z gadżetem:
  


"Blask" - Amy Kathleen Ryan
Empyraen, ogromny statek kosmiczny, jest jedynym światem, jaki zna Waverly. Tutaj się urodziła – w pierwszym pokoleniu tych, których noga nigdy nie postała i nie postanie na zniszczonej wojnami ojczystej planecie. Waverly wie, że jej życie zostało już zaplanowane. Poślubi charyzmatycznego Kierana, typowanego na następcę kapitana Empyraen, i wyda na świat kolejne dzieci, których potomstwo zaludni w przyszłości nową Ziemię. Tak trzeba, to obowiązek tych, którzy wyruszyli w kosmos.
Nikt na pokładzie nie podejrzewa, że Empyraen stanie się celem ataku. New Horizon, okręt bliźniak, który wyruszył w podróż na długo przed statkiem Waverly, dopuszcza się zdrady. Dochodzi do masakry. Młode kobiety i dziewczynki zostają porwane. Dorośli – wymordowani.
Kieran, który przed czasem musi objąć rolę dowódcy, staje przed trudnym zadaniem. Pozbawiony wsparcia autorytetów, sam musi zapanować nad statkiem pełnym zrozpaczonych i zbuntowanych młodych ludzi. Bez kobiet ich misja skazana jest na niepowodzenie...

 Premiera: 09. 01. 2013



"Jedna chwila" -  Sarah Rayner

Siódma czterdzieści cztery rano, zatłoczony pociąg relacji Brighton–Londyn. Jedna z kobiet dla zabicia czasu obserwuje podróżnych. Siedząca naprzeciwko niej dziewczyna nakłada makijaż. Mężczyzna po drugiej stronie przejścia czule pieści dłoń żony, gdy nagle dostaje ataku serca. Pociąg zatrzymuje się, ktoś wzywa karetkę. Dla przynajmniej trzech pasażerów nic nie będzie już takie samo. Lou jest świadkiem ostatnich chwil życia mężczyzny. Kiedy okazuje się, że pociąg dalej nie pojedzie, wsiada do jednej taksówki z Anną, najlepszą przyjaciółką Karen. Kim jest Karen? Żoną zmarłego mężczyzny.

Premiera: 15. 01. 2013


"Fałszywy książę" - Jennifer A. Nielsen
W pewnej dalekiej krainie zanosi się na wojnę domową. Aby zjednoczyć podzielone królestwo, arystokrata Conner postanawia osadzić na tronie mistyfikatora, udającego zaginionego przed laty księcia. Zmusza do zabiegania o tę rolę czterech chłopców – do niedawna mieszkańców sierocińca. Jeden z nich, sprytny czternastoletni Sage, nie wierzy w uczciwe intencje Connera, ale dobrze wie, że zostanie fałszywym księciem to jego jedyna szansa na przeżycie. Konkurenci również się nie poddają. Okazuje się jednak, że Sage zdobywa innych sprzymierzeńców… Kolejne dni rywalizacji odsłaniają coraz to nowe oszustwa i tajemnice, aż w końcu na jaw wychodzi prawda, która okaże się bardziej niebezpieczna niż wszystkie kłamstwa razem wzięte. Kto wykaże się męstwem i wygra, a komu pisana jest porażka? Fałsyzwy książę to opowieść o odwadze i odpowiedzialności, strachu i zdradzie. 

Premiera: 23. 01. 2013



"Portret pani Charbuque. Asystentka pisarza fantasy" - Jeffrey Ford
Ta tajemnicza i nastrojowa powieść opowiada historię portrecisty Piero Piambo, który otrzymuje zlecenie inne od wszystkich. Pani Charbuque, bogata i skryta kobieta, zamawia u niego swój portret, jednak stawia dziwaczny warunek: Piambo może jej zadawać pytania na dowolny temat, ale pod żadnym pozorem nie wolno mu jej zobaczyć. Tak rozpoczyna się oszałamiająca i wciągająca literacka podróż do świata pani Charbuque oraz Nowego Jorku w roku 1893.

Premiera: 23. 01. 2013


"Przez burze ognia" - Veronica Rossi
Aria żyje w Reverie – rozwiniętym technologicznie świecie oddzielonym od dzikiej natury szczelną kopułą. Jak wszyscy Osadnicy spędza czas w wirtualnych Sferach dostępnych tylko za pomocą specjalnego Wizjera. Kiedy zostaje wygnana za przestępstwo, którego nie popełniła, wie, że śmierć jest blisko.
Perry jako Wykluczony musi walczyć o przetrwanie w brutalnym świecie plemiennych wojen, kanibali i eterowych burz. Udaje mu się przeżyć tylko dzięki wyjątkowym zmysłom pozwalającym wyczuć niebezpieczeństwo i ludzkie emocje.
Drogi Arii i Perry’ego się przecinają. Tylko Perry może ocalić dziewczynę od śmierci. Tylko Aria może pomóc mu odkupić winy. Razem rozpoczynają niebezpieczną podróż…

Premiera: 23. 01. 2013

Ciekawi Was jakaś książka z powyższych zapowiedzi? A może czekacie na całkowicie inne premiery?

31 komentarzy:

  1. Dwóch pierwszych i dwóch ostatnich pozycji wyczekuję z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Blask" i "Przez burze ognia" mogą być ciekawe. Inne jakoś nie bardzo, a PLL nie czytałam wcześniejszych części :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nam mojej liście na 100% "Przez burze ognia", chciałabym też bardzo przeczytać "Blask" ale jak wyjdzie to się zobaczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka "Przez burzę ognia" zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z niecierpliwością czekam na Blask :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją uwagę przykuły "Bezlitosne". Coś próbuję podczytywać tom pierwszy i jestem w szoku, że w takim tempie wychodzą kolejne tomy. A co ciekawsze, zbierają one same pochwały (bądź głównie pochwały). Sięgnę, gdy spodobają mi się poprzedniczki. Reszta aż tak mnie nie ciągnie do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej kusi mnie "Jedna chwila" i "Portret pani Charbuque. Asystentka pisarza fantasy" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ,,Przez burze ognia" jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. PLL zawsze ciekawe :D A Blask i Przez Burze Ognia też czytałabym :>

    OdpowiedzUsuń
  10. Blask koniecznie muszę mieć;) Okładka zmieniona i wygląda dużo lepiej, aż bardziej mi się chce tą książkę kupić. A treść też zachęca, opis znaczy.

    OdpowiedzUsuń
  11. PLL 10 na pewno przeczytam. :3 Właściwie już zamówiłam sobie z naklejkami, a rodzice płacą, ale jeszcze o tym nie wiedzą. ^^ "Przez burze ognia" muszę mieć i kropka. :D
    "Blask" prawdopodobnie już do mnie jedzie i nie mogę się doczekać! :D
    Mnie ciekawią jeszcze "Miłość Alchemika" i "Insygnia" od Egmonta. :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem bardzo ciekawa Blasku :) Sam opis wywiera na mnie duże wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Blask", "Fałszywy książę" i "Przez burzę ognia" brzmią intrygująco i z pewnością wszystkie prędzej czy później znajdą się u mnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam tego lenia. Ja zamiast pisać reckę 11 części Zwiadowców, piszę podsumowanie roku O.o.

    Ja kcem BLASK <3. Śliczna okładka, chociaż nadal uważam, że pierwsza wersja Asinej okładki była najlepsza.

    A wiesz z zapowiedzi jakiej książki ucieszyłabym się najbardziej?
    ŻELAZNEGO KODEKSU! :3

    OdpowiedzUsuń
  15. PLL10 Mam juz zamowione i czekam na przesylke ze znaku:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się doczekać Blasku i Fałszywego księcia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam już trzy pozycje na oku, które na pewno kupie:) Blask, przez burzę ognia i Fałszywy książę :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten Fałszywy książę mnie nawet intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na tę ostatnią zdecydowanie czekam. A co do PLL - czytałam dotąd dwa tomy, ale w planach mam dokończyć serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Fałszywy książę" zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie fajne, ale "Blask" - Amy Kathleen Ryan wydaje się najbardziej mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czekam na PLL 10 i "Jedną chwilę" :) Te książki najbardziej mnie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. 3 ostatnie mnie bardzo ciekawią ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tyle świetnych książek na styczeń. Chętnie kupię PLL, ale najpierw muszę zdobyć wszystkie poprzednie części.

    OdpowiedzUsuń
  25. "Blask" wydaje się być interesującą pozycją :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. "Jedna chwila" i "Przez burze ognia" brzmią ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnie ciągnie do "PLL" i "Fałszywego księcia".

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam już "Przez burzę ognia" prawie rok temu, ale w sumie jestem ciekawa polskiego tłumaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kilku z powyższych zapowiedzi jestem naprawdę ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawi mnie "Jedna chwila". Na razie poluję na pierwszą część PLL i ubolewam nad tym, że miejska biblioteka nie posiada żadnej. ;-)

    OdpowiedzUsuń